Programma


Dag 1

Strategieontwerp, waardecreatie en business model innovatie


  • De strategische positionering van de organisatie
  • Waardecreërende strategieën voor profit en non-profit organisaties
  • Hoe om te gaan met strategische paradoxen
  • Globalisering als kans
  • Disruptive innovations
  • Business model innovatie en de rol van de controller
  • De controller als sparringpartner van bestuur en directie


Dag 2

Strategieontwerp, waardecreatie en business model innovatie - vervolg dag 1


  • Analyse van de eigen organisatie door een strategische lens
  • Kansen voor innovatie van het business model van de eigen organisatie
  • Strategie-implementatie en de rol van de controller
  • Verschillende soorten veranderprocessen, in het bijzonder strategie-implementatie
  • Communicatie en weerstand bij strategische veranderingen in organisaties
  • Versterken van de effectiviteit van de controller bij strategische veranderprocessen


Dag 3

Governance & risk management

  • (Corporate) governance en de praktische betekenis voor uw organisatie
  • Traditioneel risicomanagement en de beheersillusie
  • Toegevoegde waarde van kans- en risicomanagement voor strategievorming en –realisatie
  • Macht, eigenaarschap en het verzoenen van dilemma’s
  • Passende balans tussen vertrouwen en controle in de relatie tussen holding en werkmaatschappijen
  • Bepalende rol van de bedrijfscultuur en de mentaliteit van de organisatieleiding